Rakan SIMAAS anda!

PETIKAN HADIS

Posting Terbaru!

Posting Terbaru!

Saturday, June 13, 2009

Lemas










Sudah ketentuan Ilahi..kata-kata yang sering diucapkan apabila terjadinya sesuatu musibah. Tidak kiralah dimana ia berlaku atau dari mana kita mengetahuinya. Apa yang penting ialah sentiasa yakin dalam diri kita bahawa setiap kejadian itu pasti ada hikmah disebaliknya.

Siapapun dapat menjangka apa yang akan berlaku dimasa akan datang sama ada saat ini, esok atau lusa, minggu depan? bulan depan? tahun depan? Hanya Allah jua Yang Maha Mengetahui. Apa jua yang berlaku hanya kepada Allah juga kita kembali.


KUCHING-2 Jun 2009 (Selasa)
Segala-galanya bermula apabila satu aktiviti jogging yang dirancang pada awalnya telah bertukar menjadi satu peristiwa hitam serta meninggalkan kenangan pahit bagi satu kumpulan rakan karib apabila seorang daripada 5 mereka telah mati lemas didalam salah satu tasik buatan di sekitar Taman Burung kaki Bukit Siol di Semariang, Kuching pada pagi 2 Jun 2009.

Diceritakan dimana sudah 2 hari sekumpulan rakan ini telah melakukan aktiviti berkenaan bersempena dengan cuti sekolah bagi mengisi masa lapang yang berfaedah selain dapat menyihatkan tubuh badan.

Hari pertama ativiti tiada apa-apa yang berlaku dimana setelah selesai sahaja berjogging mereka terus sahaja balik ke rumah masing-masing. Entah apa yang mendorong sekumpulan mereka untuk pergi ke suatu kawasan tasik tersebut yang agak jauh dari jalan sebenar kebiasaan untuk orang berjogging,sehingga timbul keinginan untuk mandi di takungan seperti tasik.

Salah seorang daripada mereka cuba untuk menyelamat tetapi mangsa telah tenggelam ke dasar kira-kira 8 kaki dan tidak menampakkan akan timbul. Menyedari keadaan itu, salah seorang telah cuba mendapatkan pertolongan orang dewasa disekitarnya namun agak mustahil memandangkan tempat tersebut jauh dari jalan utama sehinggalah mereka terpaksa berkejar ke rumah mangsa sendiri untuk mendapatkan pertolongan dari bapa mangsa sendiri yang kebetulan berada dirumah.

Cerita ini diperolehi sendiri oleh SIMAAS dengan menemuramah mereka yang terlibat sambil menyatakan kesal dgn apa yg berlaku serta berhati-hati dimasa akan datang.

AL-FATIHAH KEPADA...
ALLAHYARHAM WAN KHAIRUL AZMANIZAL BIN WAN ABU
YANG TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH PADA 2 JUN 2009

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya dan ditempatkan bersama orang-orang soleh, amin..

(Gambar di atas tujuan hiasan)

No comments:

Related Posts with Thumbnails