Rakan SIMAAS anda!

PETIKAN HADIS

Posting Terbaru!

Posting Terbaru!

Thursday, July 12, 2018

Cintai Perkahwinan

👫 *CINTAI PERKAHWINAN ANDA* 💏

Suatu ketika, seorang lelaki kembali dari kerja dan mendapati isterinya sedang memasak. Dia memberinya ciuman manis.

Mereka sangat gembira. Semasa mereka berada di meja makan,tiba-tiba telefon bimbit wanita itu berdering,terpapar mesej dari rakannya yang mengucapkan 'selamat malam'

Suaminya melihat mesej itu dan kecewa. Dia tidak membicarakan perkara itu dengan isterinya dan terus pergi ke bilik tidur tanpa makan malam.

Wanita itu melihat suaminya dan berfikir:

Tidak! Ini tak betul! Adakah dia terganggu dengan hanya kerana 1 mesej ringkas? Aku tak akan mengendahkannya, dia bukan budak-budak.

Wanita itu makan dan tidur. Pasangan itu tidur dalam keadaan marah dan berpaling pada malam itu.

Pada tengah malam,tiba-tiba si isteri berpeluh dengan banyak sekali. Dia tidak dapat bercakap. Terasa udara amat kurang disekeliling dirinya. Nafasnya semakin sesak.

Dia menyentuh belakang suami. Namun si suami hanya berpaling dan menepis tangan si isteri.

Akibat dari kekurangan oksigen, wanita itu telah mati akibat serangan jantung.

Pada waktu pagi, si suami bangun, mandi dan menyiapkan barang-barangnya.

Isteri masih di tempat tidur, lelaki itu melihatnya dan nampak seperti isterinya dalam keadaan tidak berapa baik, tetapi akibat masih marah,dia mengabaikannya dan berfikir:

'Aku tidak akan bercakap dengannya, sehingga dia melakukannya terlebih dahulu!'

Kemudian, dia berpakaian, bersarapan pagi dan pergi bekerja.

Pada sebelah petang, apabila suami hendak pulang ke rumah, dia telah membeli seutas jam tangan yang indah dan berharga untuk diberikan kepada isterinya sebagai tanda minta maaf.

Apabila suami tiba di rumah, hatinya sangat gembira kerana dia akan memberikan jam yang berharga kepada isteri tercinta

dan memberitahunya betapa dia mencintainya,

berapa banyak dia jatuh cinta kepadanya dan akan memberikan banyak ciuman kepadanya.

Kemudian, dia membuka pintu dan pergi ke dapur, kerana dia sudah bersedia untuk mengejutkan kekasihnya dengan makan malam yang besar,

tetapi dia melihat bahawa sarapan pagi itu masih di sana;

maka dia berfikir:
'Dia masih marah pada aku..'

Lelaki itu pergi ke bilik untuk meninggalkan beg bimbitnya, dan melihat bahawa isteri masih berada di tempat tidur yang terletak di kedudukan yang sama.

Dia pergi kepadanya dan alangkah terkejutnya dia apabila nalurinya memberitahu bahawa isterinya sudah mati.

Suami menangis, menangis banyak dan banyak lagi. Dia menjerit kekesalan, kerana isteri yang dicintainya sudah tiada lagi...

Refleksi:

Masa terlalu pendek untuk pergaduhan. Ketahui cara memanfaatkannya.

Hargailah dan saling mengambil berat tentang pasangan anda. Sayangi isteri atau suami anda, manjakan pasangan dengan ciuman, beritahu si dia berapa banyak kita mencintainya, cinta dan cinta !!!

Kerana masa tidak pernah menunggu sesiapa pun. Belajarlah untuk memahami antara satu sama lain dan selesaikan segala-galanya, jangan tidur dalam keadaan marah.

Berhenti dan berfikir:

Jika anda tidak mahu ketepikan ego dan menyelesaikan perkara-perkara remeh, akibatnya masalah tersebut tidak akan dapat diselesaikan.

Kadang-kadang, kita perlu berkorban untuk cinta;

tidak ada orang yang sempurna,

bersedia untuk sebarang kemungkinan dan cari jalan penyelesaian yang terbaik.

Komunikasi antara pasangan adalah sangat penting,

apabila mempunyai sesuatu masalah tidak kira kecil atau besar, cuba selesaikannya sebelum tidur.

Saya tidak mengatakan bahawa sebuah perkahwinan adalah sentiasa bahagia sepanjang masa,

Sebuah perkahwinan pasti ada pasang surutnya mengikut keadaannya.

Tetapi semuanya mempunyai jalan penyelesaian kecuali MATI .

Semoga dapat dimanfaatkan  100% utk kebaikannya bersama .

InshaaALLAH

Ujian dan Sabar

Ujian & Sabar.

😰 Sekiranya ujian didatangkan BERTALU-TALU, punca yang menyebabkan hati sentiasa mengeluh adalah kerana ada 'dunia' sahaja di hati kita.

😰 Mempunyai sifat terlalu mencintai dunia sehingga sering melupakan akhirat, maka Allah SWT hadirkan ujian kadang-kala untuk mengejutkan dari kita dari tidur yang lena (terlalu cinta dunia, lupa akhirat).

✍️ 2 Perkara yang perlu dilakukan ketika ditimpa musibah :
1- Kita perlu semak factor kemanusiaan. Semak semula punca kenapa kita dibuang kerja / kenapa perniagaan menurun / kenapa masalah dalam kekeluargaan.
2- Minta jalan keluar. Kembali kepada Allah SWT. Panggillah Tuhan kamu ketika kamu ditimpa musibah.

✍️ 3 SEBAB Allah turunkan ujian:
1- Allah nak tengok USAHA kita untuk melawan ujian tersebut. Bukan kemurungan atau kemarahan ketika ditimpa musibah. Sabar!
2- Cara kita cari HIKMAH disebalik musibah yang menimpa. Kematangan kita dalam menangani masalah.
3- Supaya kita berdoa kepada Allah. Jangan malas. Jangan pernah letih dalam berdoa.

💞 Bila ditimpa musibah, audit semula diri kita. Cek semula iman kita.

💪 Dan apabila kita ketahui ujian menimpa orang lain (family/kawan), "BERSANGKA BAIK" dan tenangkanlah orang tersebut, nasihat dan bantu jika mampu.

💡 Hayati Surah Mudassir (Selimut). Surah ini diturunkan ketika Nabi SAW berasa sedih dan terus pulang dan menyelimutkan diri baginda.

💡 Maka Allah seru kepada Baginda SAW. Intipati mengenai langkah yang perlu dilakukan oleh Nabi SAW diterangkan dalam ayat 1- 7.

🦋 Ingat, dunia untuk diURUS bukan untuk diRUNSING.

Pub by Von Edison alouisci
Wa 081273311201

Tuesday, January 30, 2018

Hukum Bunuh Cicak!



HUKUM Bunuh Cicak!

Dari Abu Hurairah r.a berkata, Rasulullah s.a.w bersabda

"Sesiapa yang membunuh cicak dengan sekali pukulan ditulis baginya... 100 kebajikan, dan membunuhnya dengan dua kali pukulan ditulis baginya kebajikan kurang dari yang pertama, dan membunuhnya dengan tiga kali pukulan, kebajikannya kurang dari yang kedua.”
(Riwayat Muslim).

Kesimpulan :
Sunat untuk bunuh cicak ini & sebaik-baiknya sekali pukul.
Tidak jumpa pula saya mengenai sunat bunuh cicak hari jumaat.

Thursday, November 16, 2017

Sedekah Beri Berkat Pada Harta!

SEDEKAH MEMBERI KEBERKAHAN PADA HARTA.

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:

ما نقصت صدقة من مال وما زاد الله عبدا بعفو إلا عزا

“Harta tidak akan berkurang dengan sedekah. Dan seorang hamba yang pemaaf pasti akan Allah tambahkan kewibawaan baginya.” (HR. Muslim, no. 2588)

Apa yang dimaksud hartanya tidak akan berkurang?

Dalam Syarah Sahih Muslim, Imam An Nawawi menjelaskan: “Para ulama menyebutkan bahawa yang dimaksud disini mencakupi 2 hal:

Pertama, iaitu hartanya diberkahi dan dihindarkan dari bahaya. Maka pengurangan harta menjadi ‘impas’ tertutupi oleh berkah yang abstrak. Ini boleh dirasakan oleh panca indera dan kebiasaannya.

Kedua, jika secara zatnya harta tersebut berkurang, maka pengurangan tersebut ‘impas’ tertutupi pahala yang didapat, dan pahala ini dilipatgandakan sampai berlipat-lipat banyaknya.”

Orang yang bersedekah merasakan dada yang lapang dan hati yang bahagia.

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam memberikan permisalan yang bagus tentang orang yang dermawan dengan orang yang bakhil:

مثل البخيل والمنفق ، كمثل رجلين ، عليهما جبتان من حديد ، من ثديهما إلى تراقيهما ، فأما المنفق : فلا ينفق إلا سبغت ، أو وفرت على جلده ، حتى تخفي بنانه ، وتعفو أثره . وأما البخيل : فلا يريد أن ينفق شيئا إلا لزقت كل حلقة مكانها ، فهو يوسعها ولا تتسع

“Perumpamaan orang yang bakhil dengan orang yang bersedekah seperti dua orang yang memiliki baju besi, yang bila dipakai menutupi dada hingga selangkangannya. Orang yang bersedekah, dikeranakan sedekahnya ia merasa bajunya lapang dan longgar di kulitnya. Sampai-sampai ujung jarinya tidak terlihat dan baju besinya tidak meninggalkan bekas pada kulitnya. Sedangkan orang yang bakhil, dikeranakan bakhilnya dia merasakan setiap lingkar baju besinya melekat erat di kulitnya. Ia berusaha melonggarkannya namun tidak boleh.” (HR. Bukhari no. 1443)

Banyak lagi dalil-dalil yang menunjukkan kehebatan bersedekah. Adakah kita tidak terpanggil untuk sama-sama bersedekah? Bersedekah bukan sahaja dalam bentuk material atau harta benda tapi dalam semua bentuk kebaikan.

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:

اتَّقوا النَّارَ ولو بشقِّ تمرةٍ ، فمن لم يجِدْ فبكلمةٍ طيِّبةٍ

“jauhilah api neraka, walau hanya dengan bersedekah sebiji kurma. Jika kamu tidak punya, maka bisa dengan kalimah thayyibah (bercakap yang baik-baik) ” (HR. Al Bukhari 6539, Muslim 1016)

Jika kita punya tenaga badan yang kuat, kita boleh sertai orang untuk membantu orang berbuka puasa dengan menolong orang masak, menganggihkan makanan kepada orang untuk berbuka puasa, malah ada NGO yang pada bulan puasa ini membantu mengagihkan barang-barang sumbangan untuk asnaf-asnaf yang layak menerima, jika kita boleh sertai, kita sertai.

Atau kita boleh membuang ranting yang menghalang orang berjalan kaki, paku yang boleh buat kaki orang luka dan tayar motor atau kereta bocor dijalan jika kita jumpa, tolong buang sampah yang menghalang orang lalu lalang. Semua ini dikira sedekah. Semoga kita menjadi orang yang memberi manafaat kepada orang dan bukan menjadi orang yang menyusahkan orang. Wallahua'lam.

Page Jalan-jalan Cari Ilmu.

Nasihat Menteri Mengenai Anak!

Mesej dari Timbalan Ketua Pengarah Pendidikan Malaysia

Pesanan untuk semua ibu bapa... cikgu juga adalah ibu bapa kepada seseorang anak... peringatan untuk semua... mudah2an membantu membentuk anak2 dlm masyarakat yg perihatin...

Tanamkan dalam hati bahawa;

1. *Anak kita bukan baik sangat.*

Walau kat rumah dia taat, dia mungkin nakal dibelakang kita. Jadi dia mungkin lawan cakap cikgu, pukul kawan dia, dan buat pelbagai perkara yang kita tak jangka.

2. *Bukan anak kita sorang aje kat dalam kelas tu.*

Kita kat rumah paling banyak anak 6 7 orang. Itu pun kita tak mampu nak beri perhatian pada semua. Anak cakap banyak sikit kita dah suruh diam. Just imagine kita ada anak kembar seramai 40 orang. Macam tu lah apa yang cikgu alami sewaktu mengajar anak-anak kita.

3. *Anak kita juga pandai menipu.*

Jangan percaya sangat dengan cerita2 anak kita. Dia mungkin menipu. Tak kiralah seyakin mana kita dengan kesolehan dia, dia mungkin menipu. Siasat dan jangan cepat melatah. Nanti kita yang malu.

4. *Anak kita layak dimarah.*

Anak kita bukan malaikat. Dia tidak sempurna. Dia pasti melakukan banyak silap. Dia perlu dididik. Character dia di rumah dan di sekolah tak sama. Dia mungkin sangat annoying waktu di dalam kelas dan kita takkan tahu itu. Jika dia dimarah, itu tandanya gurunya sedang mendidiknya.

5. *Ingat semula kenapa kita hantar dia kesekolah.*

Untuk dia jadi diva kah? Sampai tak boleh diusik.
Untuk dia jadi samseng? Sampai tak boleh dijentik.
Untuk dia jadi biadap? Sampai tak boleh dididik.

6. *Dia sedang dididik. Dengan cara yang kita suka, mahupun tidak suka.*

Jika tak boleh terima orang lain didik dia dengan cara yang tak sama dengan didikan kita, jangan hantar dia ke sekolah. Kita tak boleh harapkan orang ikut cara kita. Cara kita tak semestinya betul.

7. *Kita tak mampu berikan semua ilmu yang diperlukannya.*

Kita perlukan guru2. Kita mungkin pakar kimia, tapi kita tak tahu matematik, geography, biology dan sebagainya. Kita mengharapkan guru2 itu mencurahkan ilmu kepada anak kita. Hormati mereka.

8. *Duit bukan segalanya.*

Kita mungkin kaya. Tapi duit tak mampu jadikan anak kita sempurna. Duit tak boleh membentuk akhlaknya. Dia perlu didik, diajar, dibentuk. Baru dia mampu menjadi manusia.

9. *Kita tak mampu membentuknya seorang diri.*

Anak kita perlu dilatih hidup dengan masyarakat. Dia perlu diajar bagaimana menghadapi dunia yang ganas di luar sana. Dia perlukan sekolah sebagai langkah pertama untuk memahamkan dia bagaimana untuk survive di dunia ini. Guru2 itulah yang akan membantu kita membuatnya melihat dunia. Beri guru2 itu ruang untuk membantu kita.

10. *Kita bukanlah orang yang paling betul dalam dunia.*

Cara guru dan kita mungkin berbeza. Tapi pengalaman mereka mendidik memang kita tak mampu menandinginya. Paling hebat kita didik 6 7 orang anak kita sendiri. Mereka dah didik 6 7 orang anak sendiri dan beratus malahan beribu anak-anak orang lain yang mereka didik seperti anak-anak mereka sendiri.

11. *Jangan sombong dengan guru2. Allah sebut darjat mereka tinggi di dalam al quran.*

Mereka bukan sahaja bekerja kerana gaji, tapi mereka melakukan amal jariah dengan memberi ilmu yang bermanfaat kepada ribuan manusia, dan amal ini allah kira sahamnya walaupun setelah mereka meninggal dunia.
Amal kita?

12. *Ilmu anak kita takkan berkat tanpa redha gurunya.*

Tanamkan itu dalam peribadi anak-anak kita. Yang 11A tapi jika biadap dengan guru belum tentu berkat ilmunya, belum pasti tenang hidupnya. A kurang tak apa. Asalkan tak kurang adabnya. Biar berkat ilmunya. Kejayaan akan datang dalam pelbagai cara.

13. *Guru2 sentiasa mengingatkan anak kita agar hormat ibu bapanya.*

Ibu bapa sentiasa menjadi sentimen utama yang digunakan oleh guru2 untuk menasihati anak-anak kita. Mengapa kita tak boleh buat perkara yang sama? Satu sahaja, kerana kita rasa kita lebih bagus dari segenap segi daripada guru2 anak-anak kita.

Justeru itu,
Berlapang dadalah.
Ilmu itu bukan bilangan "A".
Tapi apa yang anak kita dapat untuk dia jadikan panduan untuk jalani kehidupan di dunia dan diakhirat.

terima kasih.

Copy&paste

Monday, November 13, 2017

Hilang Keberkatan Rezeki Dalam Keluarga

*Hilang Keberkatan dan Rezeki Dalam Keluarga*
🌺🍃🍃

1. Sering bergaduh.

Usahlah bergaduh sesama suami isteri, lagi-lagi perihal duit. Berbincang dan cari persefahaman. Bila pasangan tidak redha antara satu sama lain, di situlah rezeki akan disekat.

2. Merungut dan merasa anak-anak sebagai beban.

Berikanlah kasih sayang kepada anak-anak kerana setiap anak adalah rezeki Allah SWT. Namun ibu dan bapa juga perlu mengusahakan rezeki untuk anak-anak tanpa merungut dan rasa terbeban.

3. Selalu mengeluh sesama suami isteri dengan apa yang tidak dimiliki.

Kurangkan mengeluh dan banyakkan bersyukur dengan apa yang dimiliki tidak kira banyak atau sedikit kerana syukur itu adalah kunci kepada rezeki yang melimpah ruah.

4. Kikir dengan pasangan dan anak-anak.

Jangan terlalu berkira-kira untuk mempermudahkan hal yang baik sekeluarga. Perlu ada tolak ansur dan dan faham sesama pasangan kerana rezeki yang Allah SWT beri adalah untuk dikongsi bersama.

5. Gagal mengawal emosi dan amarah.

Jangan meninggikan suara dan gunakan kata-kata yang baik sahaja bersama suami, isteri dan juga anak-anak. Buangkan cara menakut-nakutkan ahli keluarga dan tanamkan layanan yang penuh mesra.

6. Kurang sabar.

Bersabarlah dalam menangani karenah suami, isteri dan anak-anak. Adakalanya sesuatu itu kita tidak suka. Tetapi, tetap perlu bersabar dan fahami keadaan pasangan dan anak. Nasihat dan cari penyelesaian secara baik. Banyakkan bersabar kerana sabar itu membawa keberkatan dan rezeki.

7. Kurang berdoa.

Sentiasalah mendoakan yang baik-baik untuk suami, isteri dan anak-anak. Sentiasa ingatkan mereka dalam doa dan juga sepanjang hari kerana kuasa doa itu adalah luar biasa.

Semoga perkongsian ini mendapat manfaat kita bersama . Kongsikan kepada sahabat-sahabat anda !

Bila Anak Bercakap Bohong

السلا م عليكم ورحمة الله وبركاته
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ
TANYALAH USTAZAH TV9(Ustazah Fatimah Syarha Mohd Noordin)
*BILA ANAK BERCAKAP BOHONG*
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Tak ada emak abah yg suka anaknya bercakap bohong.
Bila kita tahu anak kita bercakap bohong,kita kena buat sesuatu supaya Allah bantu anak kita.
Semua ibubapa tak suka anak² bercakap bohong.
Cakap bohong  boleh bawa ke neraka.
Tugas kita nak selamatkan mereka dari neraka.

KADANG² KITA SURUH ANAK SEMBAHYANG,TAPI DIA TIPU KITA, DIA KATA DAH SEMBAHYANG,MOHON PERJELASAN USTAZAH.
Anak² lebih percaya dgn apa yg dilihat.
Jadi kita dulu kena tunjuk sembahyang pada anak².
Anak² bukan dia sengaja nak bercakap bohong tapi dia macam berada dalam dunia hayalan.
Kita kena dengar percakapan anak² kita.
1-9 tahun,anak tak faham apa yg dicakapkan.

BILA ANAK BERCAKAP BOHONG,SAYA TAHU DAN SAYA TEGUR TAPI ANAK BUAT LAGI,BAGAIMANA USTAZAH?
Kita kena faham punca kenapa anak² suka bercakap bohong.
Jangan terus menghukum anak yg bercakap bohong dgn melebelkan dia bercakap bohong.
Bila anak cakap bohong jangan terus cakap...Oh!!!dah pandai bercakap bohong(jgn cakap macam ni)
Cara ini akan menjadikan anak COP diri dia sendiri seorang pembohong.
Beri komen² yg membina.
Jika anak² cakap bohong kita hukum dia dgn cth tak beri dia makan apa yg dia suka atau tak bagi dia ikut jalan.

BAGAIMANA NAK KENAL ANAK YG BERCAKAP BOHONG?
Boleh kenal dari pandangan mata.
Mata dia nak mengelak tak nak pandang kita.
Boleh kenal melalui tangan dia iaitu tangan dia suka garu sana garu sini.
Dan dia sangat membela diri dia,itu juga tanda dia bercakap bohong.

TIGA PUNCA ANAK BERCAKAP BOHONG:
Anak nak elak hukuman,anak seperti ni dia takut dan dia lebih suka bercakap bohong.
Bila anak nak sesuatu dan asyik tak dapat sahaja,ini juga akan menyebabkan anak bercakap bohong.
Tapi tak boleh juga jika selalu dapat apa yg anak minta.
Ibubapa boleh beri apa yg anak nak dgn cara suruh anak cth menghafal baru dapat apa yg anak nak.
Anak bercakap bohong juga dari ibubapa cth bila anak menangis mak akan cakap tengok tu cicak tapi tak ada pun cicak.
Ini secara tak langsung mengajar anak bercakap bohong.

BAGAIMANA PULA IBU KANDUNG YG SUKA AJAR ANAK² BERCAKAP BOHONG PADA IBU TIRI?
Anak² lahir dalam keadaan bersih.
Ibubapalah yg mencorakkannya.
Nabi melihat seorang ibu yg memanggil anak dia dan mengatakan nak bagi sesuatu.
Nabi kata engkau nak bagi apa?
Saya nak bagi kurma.
Nabi kata jika engkau tak ada apa nak bagi engkau boleh dianggap pembohong.
KALAU KITA JUMPA SESUATU YG KITA TAK SUKA,KITA JANGAN SALAHKAN ORG LAIN.
Bermakna kita kena salahkan diri kita sendiri.
Mak ayah yg kena tengok diri sendiri dulu bila anak² suka bercakap bohong.

BILA MAK AYAH SUKA PUKUL ANAK,INI AKAN MENJADIKAN ANAK NAMPAK AKHLAK IBUBAPA YG SUKA MEMUKUL
Kalau Allah nak masukkan kebaikan dalam sesebuah keluarga,Allah akan masukkan kelembutan dalam keluarga tersebut.
Bersifatlah dgn sifat penyayang.
Sayang anak kena tunjuk dan kena cakap dgn kata² yg baik,tunjuk juga dgn sentuhan(peluk)anak².

SEMUA IBU AYAH NAK ANAK² JADI BAIK TAPI BILA DAH BERJAUHAN PENGARUH RAKAN SEBAYA LEBIH KUAT,BAGAIMANA SUPAYA NAK ANAK² ISTIQAMAH DGN AJARAN YG TELAH IBUBAPA BERI?
Ibubapa kena selalu bercakap dgn anak² tentang Allah,tentang sifat² Allah.
Mak abah banyak² berdoa supaya Allah pelihara anak² kita.
JANGAN DOA YG BURUK UTK DIRI SENDIRI,UTK ANAK² DAN UTK PERKERJA,UTK HARTA KERANA TAKUT BILA DOA YG BURUK2 ITU TERKENA PADA WAKTU MUSTAJAB DOA.
Percaya pada anak² dan percaya Allah jaga iman anak².

SIAPAKAH YG SEPATUTNYA MENDIDIK ANAK²?
Tugas mendidik adalah tugas ayah dan dibantu oleh ibu.
Setiap dari kita adalah pemimpin.
Jangan kita tunding siapa yg nak kena mendidik.
Disamping amal soleh dan rahmat Allah kita juga mahu doa dari anak² yg soleh.

APAKAH TIP UTK MELEMBUTKAN HATI ANAK?
Kalau kita diuji dgn anak² kita pujuk hati kita.
Pujuk hati,Allah beri rahmat pada ibubapa yg membantu supaya anak² jadi baik.
Dan Nabi suruh kita tolong anak buat baik.
Kita kena yakin dan percaya kita boleh bantu anak² kita.
DIRI KITA SENDIRI KENA UBAH DIRI KITA SENDIRI.

APAKAH DOA YG BOLEH DIAMALKAN?
Siapa yg ada doa dalam hidupnya dia tak akan putus asa.
Kita kena yakin doa akan dimakbulkan Allah.
Minta sungguh² pada Allah dari lubuk hati kita.
Minta dalam bahasa kita.

IBUBAPA YG KENA BANYAK UBAH DIRI SUPAYA ANAK NAMPAK AKHLAK IBUBAPA.
ANAK² YG SELAMAT DARI CACIAN MEREKA AKAN JADI ANAK² YG BERKATA BENAR.

#InShaaAllah_Aamiin
#TahuFahamAmal
Related Posts with Thumbnails