Rakan SIMAAS anda!

PETIKAN HADIS

Posting Terbaru!

Posting Terbaru!

Thursday, January 19, 2017

Pesanan Habib Umar bin Hafiz

_Al-Habib Umar bin Hafidz berkata:_

Lihatlah berapa banyak hamba-hamba Allah سبحانه وتعالى yang bermaksiat dengan matanya akan tetapi Allah سبحانه وتعالى tidak ambil mata mereka.

Berapa banyak dari hamba Allah سبحانه وتعالى yang bermaksiat dengan lisannya akan tetapi Allah سبحانه وتعالى tidak mengambil lisan mereka.

Berapa banyak hamba Allah سبحانه وتعالى bermaksiat dengan pendengarannya tetapi Allah سبحانه وتعالى tidak mengambil pendengaran mereka.

Dan begitu seterusnya hanya Allah سبحانه وتعالى yang kebaikanNya tidak akan pernah putus kepada kita seperti apapun kita menghadap Allah سبحانه وتعالى, kerna Allah سبحانه وتعالى adalah Tuhan yang senantiasa membuka pintuNya untuk hamba-hamba yang taat dan tidak perlu hamba yang bermaksiat.

Allah سبحانه وتعالى selalu tunggu taubat kita, kedatangan kita ke pintuNya, Allah سبحانه وتعالى menantikan kita yang masih lalai dan berbuat maksiat di siang dan di malam hari untuk segera dihapuskan dengan kelembutan Allah سبحانه وتعالى.

Maka kita menjadi orang yang amat sangat rugi jika di pagi hari kita lalai pada Allah سبحانه وتعالى dan di malamnya pun kita masih lalai pada Allah سبحانه وتعالى. Akan tetapi kasih sayang Allah سبحانه وتعالى tidak pernah pandang buruk kepada siapa pun dari hamba-hambaNya.

Maka kita sama-sama menghadap Allah سبحانه وتعالى bukan saja dengan jasad kita akan tetapi hadapkan seluruh ruh kita, jiwa raga kita di hadapan Allah سبحانه وتعالى sehingga kita dapat bahagian yang besar dari sisi Allah سبحانه وتعالى, santapan hati dan santapan ruh di sisi Allah سبحانه وتعالى.

*Allah tunggu taubat kita.*

No comments:

Related Posts with Thumbnails