Rakan SIMAAS anda!

PETIKAN HADIS

Posting Terbaru!

Posting Terbaru!

Tuesday, September 8, 2009

KISAH RUQYAH 4:Sukar Dikawal Terlalu Nakal

Lokasi di Taman Yen Yen Matang, Kuching

Seorang ayah yang merupakan seorang guru telah mengadu bahawa anak lelakinya yang berumur 8 tahun agak lain sedikit perangai dan kenakalannnya berbanding kanak2 lain yg sebaya dengannya sehingga amat sukar dikawal dan dibentuk oleh ibubapa. Pembelajaran disekolah juga terganggu disebabkan masalah ini dan selain degil ia susah menerima amaran dan nasihat oleh sesiapa sahaja termasuk guru sekolahnya.

Melihat keadaan ini si ayah amat risau lebih-lebih lagi anak ini hampir setiap malam menjerit waktu tidur serta menurut cerita ayahnya lagi anak ini juga pernah menjerit ketika dalam keadaan sedar semada ketika dirumah ataupun di sekolah. Menurutnya lagi jeritan adalah disebabkan anak tersebut melihat kelibat lembaga hitam yang ingin berada rapat atau berkawan dengannya. Dan ketika itu jugalah beberapa anggota badan si anak ini akan merasa sakit.
Sebelum ke rumah pesakit kami singgah dulu di Pejabat Hikmah Kuching untuk mendengar sedikit pengisian dan saya diberi penghormatan untuk mengimami solat Isya' malam tersebut.
Kali ini kami datang bertiga termasuk Asri dan Jalot. Sampai dirumah kami disambut oleh ayah budak berkenaan sementara ahli keluarga yang lain telah tidur termasuk anak yg hendak dirawat. Ketika dipintu rumah sahaja kami sudah dapat merasa satu perasaan 'ganjil' menandakan suatu kes yang mencabar terpaksa dihadapi malam ini. Namun kami tetap mengharapkan bantuan dan petunjuk dari Allah kerana Dialah Yang Maha Mengetahui.
Si ayah mendapatkan anaknya yang hendak dirawat dan pada ketika itu kami sudah dapat melihat reaksi anak tersebut lebih-lebih lagi ia baru dibangunkan dari tidur dan dengan keadaan matanya yang masih tertutup agak sukar untuk bekerjasama walaupun cuba dipujuk oleh ayahnya. Berdasarkan simptom seperti yang diceritakan tadi saya cuba memlakukan scaning pada point anggota yg sakit iaitu dibahagian kaki. Seperti biasa saya akan mulakan bacaan asas ayat ruqyah Al-Fatihah, Al-Baqarah dan seterusnya beberapa ayat ruqyah yang lain.
Setelah membaca beberapa ayat saya cuba mendapatkan kepastian kesan bacaan dan anak tersebut menyatakan seolah-olah sakit tersebut bergerak dan beralih ketempat anggota lain. Saya teruskan dapatkan point yg sakit tersebut dan membaca lagi..dan ia bergerak ke tempat lain lagi. Setelah beberapa lama membuat scaning saya cuba menawarkan dialog namun memandangkan anak tersebut agak sukar untuk bekerjasama ditambah lagi dengan perasaan mengantuknya saya cadang menangguhkan rawatan akan datang pada sebelah siang pula. Nampaknya masalah anak ini terpaksa dibuat rawatan susulan.
Asri mengambilalih dengan membaca ayat utk memulihkan dan sebagai pendinding dan saya
meruqyah air sebagai minuman dan mandi sebagai ikhtiar usaha penyembuhan bagi melihat perubahan dalam tempoh seminggu akan datang.
Bersambung..

No comments:

Related Posts with Thumbnails