Rakan SIMAAS anda!

PETIKAN HADIS

Posting Terbaru!

Posting Terbaru!

Tuesday, June 16, 2009

SIMAAS Menyertai Sukan

Pada 13 dan 14 Jun 2009,
Kelab Sukan Komuniti Sebuyau telah menganjurkan pertandingan Bola Tampar yang mana telah disertai oleh pemuda-pemudi diseluruh peringkat daerah berkenaan dimana telah disertai oleh 8 pasukan. Bersempena dengan penganjuran tersebut SIMAAS telah menghantar satu pasukan bagi menyertai cabaran berkenaan dengan disertai oleh 8 pemain termasuk 2 simpanan.

SIMAAS berpandangan penyertaan kali ini adalah bukan tujuan utama untuk mendapat hadiah dan ganjaran, tetapi lebih kepada suatu aktiviti riadah yang dapat menyihatkan jasmani dan fizikal, disamping itu ia dapat mengeratkan lagi silaturahim antara satu pasukan dan juga diantara semua pemain yang menyertai sukan ini.

Alhamdulillah, pada perlawanan pertama SIMAAS peringkat kumpulan ialah menentang pasukan GIATMARA dengan kemenangan kepada pasukan SIMAAS dengan stret set 2-0. Manakala pada perlawanan kedua adalah menentang pasukan AIR BOOM (Terbelu) yang mana kemenangan sekali lagi memihak SIMAAS dengan kiraan set 2-1.

Perlawanan terakhir SIMAAS peringkat kumpulan ini ialah menentang pasukan BONG 6655 dimana kali ini tidak memihak kepada SIMAAS dimana tewas kepada pasukan BONG 6655 dengan kiraan set 1-2.
Walau bagaimana pun, pasukan SIMAAS telah berjaya memasuki peringkat separuh akhir yang akan dilangsungkan 20 dan 21 Jun 2009. InsyaAllah saya akan laporkan perlawanan separuh akhir itu nanti apabila selesai sahaja perlawanan peringkat berkenaan.

Berikut adalah gambar sekitar pertandingan tersebut untuk pengunjung blog ini.








Nota:
Berikut adalah jadual perlawanan peringkat separuh akhir dan akhir pada 21 Jun 2009.
AIR BOOM VS SMK SEBUYAU (separuh akhir pertama)
SIMAAS VS PIBG (separuh akhir kedua)
Perlawanan Merebut Tempat Ketiga dan Keempat
(pasukan kalah separuh akhir)
Perlawanan Merebut Tempat Pertama dan Kedua
(pasukan menang separuh akhir)

No comments:

Related Posts with Thumbnails