Rakan SIMAAS anda!

PETIKAN HADIS

Posting Terbaru!

Posting Terbaru!

Wednesday, June 30, 2010

Testi dari Sarawak..




Mungkin ramai daripada anda sudah mengetahui atau telah membaca sedikit sebanyak info mengenai minyak Morhabshi sama ada melalui rakan atau link yang disediakan dalam blog ini.

Memang saya tidak mahu komen lebih-lebih sehingga saya sendiri yang mencuba atau mereka yang terdekat dengan saya melihat keberkesanannya terlebih dahulu sebelum berkongsi manfaatnya dengan anda.

Berikut ini adalah catatan ringkas seperti yang diceritakan kepada saya daripada mereka-mereka yang telah mencubanya..


‘Kulit Melecur’-Lokasi:Bandar Baru Samariang

Seorang surirumah terkena air panas ketika bekerja didapur dibahagian lengan menyebabkan kulitnya melecur teruk. Dalam keadaan kesakitan itu beliau telah menyapukan sedikit minyak dibahagian yang melecur tersebut dan dalam beberapa minit kulit tersebut tiba-tiba menjadi kempis dan kering serta kesakitannya berkurang. Ia juga telah menggurangkan kesan melecur/parut pada kulit berkenaan


‘Bengkak Bahagian Peha’-Lokasi:Kpg Kudei

Seorang pelajar sekolah rendah sedang mengalami kesakitan beberapa hari dibahagian peha akibat bengkak. Walaupun sudah berurut tetapi masih tidak sembuh sepenuhnya. Ibu yang sudah risau telah cuba mengurutnya dengan minyak ini dan dengan tidak semena-mena bengkak dan sakit semakin hilang dan sembuh sepenuhnya. Ibu yang gembira itu telah berkongsi pengalaman dengan jiran sebelah dan berita baik itu telah menjadikan ibu yang asalnya tidak pandai mengurut tiba-tiba menjadi tukang urut asbab minyak yang digunakan.


‘Rambut Gugur’-Lokasi:Demak Laut

Seorang kanak2 mengidap sejenis masalah kulit kepala yang kering sehingga keguguran rambut.Telah banyak usaha dilakukan tetapi apabila mencuba minyak ini dengan menyapu sedikit dibahagian kulit kepala,masalahnya terus berkurangan dan hilang.


‘Luka Kena Parang’-Lokasi:Kenyalang Park

Seorang pekerja ukur tanah telah terkena parang semasa melakukan kerja-kerja dalam hutan dan telah menyebabkan luka sepanjang 1 inci serta dalam mengakibat darah keluar dengan cepat. Dalam hutan yang serba kekurang peralatan kecemasan minyak diletakkan sedikit dihujung jari dan disapu pada tempat luka dan dalam beberapa minit darah terus berhenti. Beliau dapat menyambung kerja-kerja yang masih berbaki tadi.

‘Sakit Gigi’-Lokasi: Perindustrian Demak

Seorang pekerja kilang tiba-tiba mengalami sakit gigi yang amat sangat dan akibat menahan kesakitan itu.sehingga tidak dapat melakukan kerjanya. Seorang rakan yang melihat keadaan itu membantu dengan menggunakan minyak tersebut meletakkannya sedikit pada kapas dan ditekan pada bahagian gigi yang sakit. Tidak lama selepas itu kesakitannya hilang dan pekerja tersebut telah berminat dengan keberkesanan minyak tersebut dan telah membeli lebih 10 botol untuk dikongsikan manfaatnya kepada mereka yang lain.

'Asma' - Lokasi : Demak Laut

Seorang wanita yang mempunyai 3 orang anak telah sekian lama menghidap sakit lelah (asma). Malah sehingga pada satu peringkat terpaksa mengepam oksigen sekerap 6-7 kali sehari. Namun setelah mengamalkan meminum air suam serta di titik sebanyak 2-3 minyak ini, asma yang menyerang semakin berkurang hampir 2 kali ganda. Sekarang beliau telah menjadi pengguna dan juga pengedar tetap.



'Kanser Usus'- Lokasi : Kota Samarahan

Seorang warga tua sedang menghidap kanser usus sehingga najisnya bercampur dengan darah. Walaupun masih menjalani pemeriksaan dan terapi di hospital, tetapi masalahnya sukar untuk tidur akibat kesan pedih pada perut. Beliau telah mencuba mengamalkan dengan dicampur sedikit dengan minuman dan tidurnya sudah kembali lena dan telah membeli sebanyak 26 botol untuk bekalan masa panjang serta dikongsikan kepada ahli keluarga yang lain.


Sebenarnya banyak lagi cerita yang telah disampaikan kepada saya namun ruang masa yang agak terbatas untuk saya menulis kesemuannya disini. Itu belum lagi termasuk mereka-mereka yang mengalami gangguan yang berunsur rohani seperti (sihir, rasuk, bayi menangis malam, murung, sakat dan sebagainya.

InsyaAllah mungkin pada kesempatan lain saya akan cuba kongsikan lagi. Perlu diingat! Yang menyembuh bukannya makhluk, tetapi Allah jua yang Maha Menyembuh melalui makhluknya yang berupa minyak yang telah dibaca Quran dan doa dengan izin-Nya.

Tujuan saya memperkenalkan minyak ini juga ada sebahagian dari usaha mengurangkan kebergantungan pesakit kepada perawat secara terus samada masalah yang berupa fizikal atau rohani. Ini kerana perawat juga adalah makhluk yang sudah semestinya mempunyai banyak kelemahan dan kemampuan yang terbatas dan Allah jualah sebaik-baik Penolong.

p/s-Sesiapa yang ingin membeli secara runcit atau berminat menjadi pengedar di kawasan dalam atau luar Kuching bolehlah menghubungi saya seperti pada nombor yang disediakan. Mudah-mudahan usaha ini bermakna bagi mereka yang ingin membantu serta diterima sebagai ibadat di sisi Allah terutama bagi mereka yang amat mencari kesembuhan.

Wallahu’alam.

No comments:

Related Posts with Thumbnails