Rakan SIMAAS anda!

PETIKAN HADIS

Posting Terbaru!

Posting Terbaru!

Tuesday, May 19, 2009

KISAH RUQYAH 1: Pening


Puan J mengadu pening kepala teramat sangat dan semacam rasa dicucuk-cucuk dan pedih. Saya mula beranggapan ia mungkin pening biasa dan akan hilang apabila cukup rehat dan tidur yang lena ataupun setelah mengambil sedikit ubat penenang.

Walau bagaimanapun, saya berdiagnosis bahawa kesembuhan mutlak adalah milik Allah dan kita harus berusaha cari jalan untuk mendapat kesembuhan tersebut. Walaupun terdapat banyak ubat-ubatan dipasaran namun ia belum tentu menjamin kesembuhan dari Allah.

Disamping ubat yang dimakan secara zahir, saya juga berikhtiar untuk cuba menyelesaikan masalah Puan J dengan menggunakan doa dan ayat2 penyembuhan serta berbekalkan sedikit pengalaman yang ada.

Saya mulakan dengan muqadimmah dan beberapa doa kesembuhan dan disusuli dengan beberapa ayat ruqyah. Pada mulanya tiada apa2 tanda dari Puan J sehinggalah dipertengahan bacaan saya mengerakkan sedikit kedudukan tangan dibahagian kepala yang sakit dan tiba2 sesuatu yang sensasi dapat dirasai oleh Puan J. Seolah2 ada sesuatu yang bergerak dari tempat asal sakit dan mula beralih ke bahagian telinga.

Saya cuba berdialog, ternyata Puan J masih dalam keadaan sedar. Saya terus mengazankan ditelinga tersebut dan alhamdulillah selesai azan Puan J tidak merasai apa2 kesakitan lagi. Tidak lama selepas itu terjadi sesuatu yang tidak diduga..Puan J tiba2 mual dan muntah. Saya membantu beliau dengan menepuk2 dibahagian belakang dan membaca beberapa ayat untuk menghalusi proses terakhir. Saya berpendapat Puan J kemungkinan mengalami gangguan diperingkat ringan sahaja. Walau pun demikian ia tidak harus dipandang ringan juga.

Alhamdulillah Puan J telah sembuh sepenuhnya dengan izin Allah


Nota:
Tidak semestinya setiap sakit perlu dirawat dengan cara moden.

1 comment:

Anonymous said...

hmmmmm. betul tu. semoden mana pun perubatan zaman sekarang banyak sakit yang tidak dapat dikenal pasti oleh para doktor.


RajaGempur

Related Posts with Thumbnails